O průměrnosti – aneb naše konkurenční výhoda

Za těch pár let podnikání jsme museli nesčetněkrát odpovídat na otázku, jaká je naše konkurenční výhoda. Ptají se nás na to potenciální i stávající zákazníci, zajímalo to všechny reklamky a marketéry se kterými jsme vedli diskuse, když jsme chtěli, aby se nám starali o propagaci. No a zajímá to vlastně každého s kým se bavím o naší firmě, ať už je to na formální schůzce nebo v pátek u piva.

O průměrnosti – aneb naše konkurenční výhoda

Otázka se objevuje v různém znění, ale princip je stejný:

  • Čím se odlišujete?
  • Proč bych měl s Vámi spolupracovat?
  • V čem jste lepší než konkurence?
  • Jste nejlevnější? 
  • Máte nějaké unikátní know-how nebo technologii jakou svět neviděl?

A to Vám prostě nedá spát. Neustále se Vás někdo ptá, v čem jste jiní nebo lepší a Vy nevíte. Nevíte, ale zároveň Vaše firma pomalu ale jistě roste. Zdá se, že s většinou zákazníků si rozumíte a všechno to tak nějak funguje i když nejste schopni definovat svou konkurenční výhodu.

PROSTĚ JSME PRŮMĚRNÍ! 

Chvilku se nad touto myšlenkou zděsím a vzpomínám si na vysokoškolská léta, když jsme při marketingu probírali generacemi ozkoušený princip, který zkoumá, jak se zalíbit zákazníkům, kterým se snažíte vyjít maximálně vstříc, ale z logického hlediska není možné být nejrychlejší, nejkvalitnější i nejlevnější zároveň. 
 
Jako firma si musíte vybrat, na co se zaměříte. Je pouze na Vás jak. Když však přemýšlím nad Westem, tak musím říct, že nejdeme striktně ani jedním směrem. Ukousáváme od všeho trochu.

Proč? Protože to nikdo z Vás nechce.

Nechci znít demagogicky. Ale jistě pochopíte, že když budeme:

  • Nejlevnější, tak budeme muset napojovat zakázky (a budeme pomalejší) a asi nebudeme mít našvihaný luxusní technologie nebo pracovníky s 25 lety zkušeností (takže kvalitu si na vizitku, raději psát nebudeme).
  • Nejrychlejší, tak rozhodně nebude čas řešit každý proužek v tisku nebo přesnost odstínu (nechtějte tedy 100% kvalitu) a s cenou to je taky zlo, protože asi budeme makat v noci, nebo o víkendech, nebo to prostě bude urgent a ten stres se musí zaplatit.
  • Nejkvalitnější, tak zbude pro nás jen hrstka zákazníků, kteří si rádi připlatí za něco, co vlastně v reklamním průmyslu málokdy má smysl, ale protože mají rádi něco víc, tak si to prostě zaplatí.

 

Zní to, jako bych si stěžoval. Ale nikoliv. Mám pocit ze stovek našich zákazníků, že potřebují od všeho trochu. 

  1. Nechtějí platit přemrštěné ceny.
  2. Nechtějí čekat týdny.
  3. A vyloženě nepotřebují mít nejluxusnější leták světa. 

Chtějí něco, co dostanou rychle + v rozumné kvalitě + za peníze, které si mohou dovolit.


A přesně takhle přistupujeme k práci. Uvědomujeme si cenu peněz, za našimi výrobky si stojíme a když je potřeba, tak zázraky uděláme na počkání a nemožné ihned. Takže, až Vám někdo bude tvrdit, že průměrnost je nuda, tak si vzpomeňte na nás. Takže pro všechny hejtry: „Pro nás je průměrnost SEXY.“


Poselství na závěr

Naši cestu nikomu nevnucuji. Mezi zákazníky máme živnostníky i nadnárodní firmy, mlaďochy i ty zkušené, horlivé pány i milé dámy. Jsou tam tací, kteří mají produkt běžný a pak jsou tam tací, které obdivujeme za jejich inovativnost. Díky tomu chápu, že každý musí mít ve své činnosti přístup odlišný, ale prostě věřím, že pro většinu z Vás budeme tím nejlepším partnerem pro tisk, když zůstaneme tak, jak jsme. Parťáci pro každou situaci, s vřelým přístupem, pochopením a zájmem. 


Btw.: Teď byste měli otevřít e-mail a napsat nám poptávku, abychom mohli začít konečně spolupracovat. Kvůli ničemu jinému tento text samozřejmě nevznikl. :-)

Zpět na články