Blog
4574 přečtení
Podívej se na nohy, co vidíš? Že nemáš tenisky? To potřebuješ tenisky! Máš tenisky? Tak potřebuješ nový tenisky! Že máš tenisek dost? Hey poslouchej, tenisek není nikdy dost! Ale tohle pochopíš jedině na Teniskology. A co, že je to za akci? Čti dál a dozvíš se víc.
Dnéééés se podíváme zpátky do minulosti na to, jak se Westprint podílel na největším festivalu teniskové kultury v České republice. Už je to sice nějaký ten pátek, konkrétně teda čtyři měsíce, ale i tak jsme si řekli, že by bylo škoda, kdybychom vás o této akci neinformovali. Udělali jsme tam totiž kus poctivé práce.
Pokud jste o Teniskology ještě neslyšeli, tak vězte, že se jedná o zcela unikátní událost, kterou by si neměla nechat ujít žádná žena. Proč? Protože se tam vždy objeví tolik párů bot, že si bude připadat jako v ráji. A nejlepší na tomto veletrhu tenisek, který je zároveň největším svého druhu ve střední Evropě, je to, že je doprovázen exkluzivními koncerty, zajímavými workshopy a kreativními umělci.
Ono, když je jedním ze zakladatelů uznávaný choreograf a performer Yemi A.D., dá se tušit, že to bude parádní podívaná. A skutečně byla! Tvářemi druhého ročníku, který se konal v říjnu loňského roku v areálu Pragovka, byl například slovenský interpret Rytmus, hudební producent Jakub Strach alias NobodyListen nebo sheakerhead Peter Kováč, známý pod přezdívkou Kovkou, guru českých tenisek.
Teniskology je prostě kulturní zážitek, určený primárně pro fanoušky tenisek různých značek, tzv. sneakerheads. Abyste nemuseli googlit, co to vlastně znamená, tak se jedná o skupinu lidí, která má velmi kladný vztah k teniskám, zajímá se o ně a o jejich historii, má přehled o aktuálních releasech a velmi často tenisky také sbírá.
Praha se tak zařadila vedle New York City, Londýna nebo Paříže po bok světových metropolí, kde se toto velkolepé setkání sneakers fans uskutečnilo. Akce se zúčastnily světové značky Reebok, Nike, Adidas, Puma či Converse a přes třicet internetových prodejců, kteří nabízeli běžně nedostupné modely bot.
Není tak divu, že festival už získal svá první ocenění. V národní soutěži o nejlepší počin v oblasti event marketingu Czech Event Awards 2016 se stal vítězem v kategorii Výstavy a veletrhy a první místo obsadil i v kategorii Nejlepší koncept. Však se podívejte na krátké VIDEO Teniskology 2016. Za zmínku také stojí fakt, že hashtag #teniskology byl co do počtu vůbec nejpoužívanější v rámci 42. týdne, když toto označení použilo více jak tři tisíce uživatelů.
No, ale nyní už se dostáváme k tomu, co tam vlastně dělali ty naši kluci z Westprintu. Ono aby taková parádní akce mohla být parádní akcí, musí to tam taky někdo připravit a právě na to jsme specialisti my! Konkrétně jsme měli na starost připravení dvou stanovišť. Jedním z nich bylo vybudování jakési chilloutové zóny pro společnost ČSOB, kde se mohli návštěvníci vyfotit a zároveň si i odpočinout.
Druhý stánek jsme pak stavěli pro společnost Coca-Cola HBC Česká republika, která zde uvedla mezinárodní projekt Coca-Cola Empty Bottle. Pod touto akcí byla podepsána agentura JAD Productions Yemiho A.D. a také ilustrátorské studio Drawetc. A právě tato parta umělců zde vystavovala limitovanou art edici z pomalovaných lahví Coca-Cola.
Již od začátku nám bylo jasné, že půjde o něco „spešl“ a to především díky času. Festival Teniskology startoval v pátek odpoledne a my jsme ještě ve středu ráno neměli od organizátorů schválené grafické podklady, ani řešení jednotlivých konstrukcí. Bylo jasné, že nás čeká kovbojka. Naštěstí se během středečního dne začaly věci hýbat a my jsme mohli začít tisknout. Nakoupili jsme spojovací materiál, dřevěné desky, zaurgovali dodavatele ocelových konstrukcí a vydali se směr Praha.
U stánku Coca-Coly jsme začali tím, že jsme ke konstrukcím navrtali z hladkých podlahových desek "zdi", které jsme následně natřeli, aby ilustrátoři z Drawce mohli vzít štětce a vyřádit se. Mezitím jsme připravili police na zdi, kde měla proběhnout samotná výstava pomalovaných lahví. Průběžně jsme pak dodělávali stoly vyrobené na míru a stoličky, které byly z bas od koly a molitanu, aby bylo pohodlí. Závěrem jsme umístili osvětlení a zabudovali televizi. Hotovo, letíme ke stánku ČSOB.
Zde jsme již měli postavenou konstrukci. Na tu jsme přes noc vytiskli blockout bannery a po zavěšení vyřezali otvory pro hlavy, aby se návštěvníci u stěny mohli „vyblejsknout“. A aby nebyla vidět ocelová konstrukce, zadělali jsme jí také pomocí bannerů, dovezli svítící nábytek a podlahu zakryli umělou trávou. Po stánku rozházeli samolepky, letáky a s dobrým pocitem, po 50 hodinách práce a 0 hodinách spánku odjeli domů :-)
Víme, že mnoho firem, co dělá výstavní systémy, by to zvládlo třeba o něco lépe nebo rychleji, protože jsou na to připravení, ale pochybujeme, že by do toho šli, když dostanou schválená tisková data dva dny před akcí. Ale to je to, co máme rádi! Když je potřeba, hecneme to!